شرایط مهاجرت به کشور آلمان
نوشته شده توسط : badsa

چطور میتوان به آلمان مهاجرت کرد؟

کشور آلمان به خاطر سیستم آموزشی خوب،اقتصاد قدرتمند و موقعیت های شغلی مناسب،به عنوان پنجمین کشور محبوب برای مهاجرت شناخته شده است.این کشور یکی از معتبرترین کشورهای منطقه شنگن و ویزای شنگن است.مردم از سراسر جهان،اغلب میخواهند شانس خود را برای مهاجرت به آلمان امتحان کنند.ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد روش های مهاجرت به آلمان،اطلاعاتی ارائه دهیم.

تصویری از سایه یک خانواده در مهاجرت به آلمان بر روی پرچم کشور آلمانبرای مهاجرت به کشور آلمان،نیاز به یک دلیل محکم خواهید داشت.راه های زیادی وجود دارد تا شهروندان کشورهای مختلف بتوانند به آلما مهاجرت کنند.برخی از روش های مهاجرت به آلمان را در اینجا نام میبریم و در ادامه توضیحاتی در مورد آن ارائه خواهیم داد :

  • مهاجرت به آلمان برای استخدام
  • مهاجرت به آلمان برای تحصیل
  • مهاجرت به عنوان کارآفرین
  • مهاجرت به آلمان برای اقامت

شرایط عمومی برای مهاجرت به آلمان

با وجود اینکه روش های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد و هر کدام از آنها دارای الزامات خاص است، در برخی از آنها هم شباهت وجود دارد. برای رفتن به آلمان، باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • دارای ثبات مالی باشید : هر هدف مهاجرتی دارای جنبه مالی است که متقاضیان باید آن را تامین کنند، اما با این وجود، متقاضیان باید ثابت کنند که می توانند هزینه های خود را در آلمان تامین کنند. حتی اگر شما در آلمان کار کنید، باید مبلغ اولیه خود را برای پوشش هزینه های خود بپردازید تا حقوق و دستمزد خود را دریافت کنید.
  • باید بیمه درمانی داشته باشید : شما نمیتوانید بدون پوشش بیمه بهداشتی معتبر به آلمان مهاجرت کنید.بهتر است که بیمه بهداشتی سفارش شده توسط کشور آلمان را داشته باشیدیرا نمی توانید مطمئن باشید که مقامات آلمان بیمه درمانی خارجی را قبول خواهند کرد یا خیر.
  • حداقل کمی زبان آلمانی بدانید : برای اینکه بتوانید در کشور آلمان زندگی کنید،حداقل باید کموی به زبان آلمانی تسلط داشته باشید.حتی برای مهاجرت به آلمان ممکن است از شما در حد ابتدایی امتحان زبان آلمانی گرفته شود.
  • ویزای آلمان بگیرید : برای اینکه بتوانید به کشور آلمان سفر کنید،باید ویزای آلمان بگیرید.انواع ویزای آلمان عبارتند از :
  1. ویزای توریستی
  2. ویزای تجاری
  3. ویزای تحصیلی
  4. ویزای شغلی
  5. ویزای کاری
  6. ویزای علمی
  7. ویزای آموزشی یا کارآموزی

مهاجرت برای کارفرمایان

کشور آلمان اعلام کرده است که به افراد ماهر و دارای حرفه نیاز دارد.آنها به طور مداوم در جستجوی مهندسان، متخصصین فناوری اطلاعات، کارکنان پزشکی و دیگر متخصصان واجد شرایط هستند.مقامات مهاجر خارجی به منظور تشویق چنین افرادی برای مهاجرت به آلمان، احتیاجات سختگیرانه ای را برای رفتن به آلمان و کار خود رعایت کرده اند. مراحل انتقال به آلمان برای کار عبارتند از:

  • پیدا کردن یک کار در آلمان، که اتباع خارجی را می پذیرد.
  • برای اخذ ویزای کار (استخدام)آلمان اقدام کنید.
  • به آلمان سفر کنید و اجازه اقامت برای کار بگیرید.

علاوه بر این، برای دریافت اجازه اقامت برای کار در آلمان، کارفرما و کارمند باید ثابت کند که:

  • کمبود کارکنان در آلمان یا اتحادیه اروپا وجود دارد، بنابراین موقعیت آنها توسط او نمی تواند پر شود.
  • کارمند شرایط مشابهی با سایر کارکنان آلمانی از لحاظ حقوق و دستمزد و محیط کار دارد.
  • این که کارمند با تمام شرایط مورد نیاز آموزش و کار برای موقعیت شغلی مواجه است.
  • شرکت با تمام الزامات کشور آلمان کارمند استخدام میکند (اسناد ثبت و صدور گواهینامه).

به عنوان یک کارمند در آلمان، زمانی که اجازه اقامت خودبرای کار را گرفتید. اگر کارفرمای شما می خواهد رابطه کاری خود را ادامه دهد حتی پس از اینکه مجوز کار شما نزدیک به انقضا است، می توانید برای تمدید اجازه اقامت و کار درخواست کنید، همچنین می توانید برای اقامت دائمی نیز درخواست دهید.با این حال اگر شما یک کارگر غیر متخصص هستید، مهاجرت به آلمان برای کار برای شما بسیار سخت تر خواهد بود.

مهاجرت به آلمان برای تحصیل

بسیاری از مردم این را نمیدانند که کشور آلمان دارای آموزش های رایگان است.این بدان معنی است که بر خلاف مکان هایی مانند  آمریکا که هزینه های هنگفتی برای تحصیل دارند، دانشگاه های آلمان هزینه های بسیار کمتری دارند یا هیچ هزینه ای ندارند. از این جهت، آلمان محل مهمی برای مهاجرت به منظور آموزش است.برای تحصیل در آلمان باید ویزای تحصیلی دریافت کنید.

اگر ویزای تحصیلی خود را برای آلمان دریافت کرده و مدرک تحصیلی خود را بگیرید، می توانید در آلمان برای یافتن یک شغل برای مدت محدودی باقی بمانید. در این مدت شما می توانید یک کار پیدا کنید، شما مجاز به اقامت در آلمان هستید. گزارش شده است که تا 54 درصد از دانش آموزانی که دارای مدرک تحصیلی در آلمان هستند، در کشور ماندند و شغلی پیدا کردند.

مهاجرت برای کارآفرینان

اگر شما یک سرمایه گذار با علاقه به آلمان هستید،خوش شانس هستید. کارآفرینان و سرمایه گذاران که فرصت های اقتصادی را در آلمان ایجاد می کنند مجاز به مهاجرت در آنجا هستند. با این حال، آستانه معینی از سرمایه گذاری وجود دارد که شما باید آن را ایجاد کنید. در زمان نوشتن این مقاله، این مقدار 250،000 یورو است. علاوه بر این، شما باید یک ویزای شغلی خود را که تحت دسته ویزای کار آلمان است، دریافت کنید. برای دریافت ویزا باید موارد زیر را ثابت کنید:

  • این که شما سرمایه لازم برای سرمایه گذاری دارید.
  • سرمایه گذاری شما به اقتصاد آلمان کمک خواهد کرد.
  • سرمایه گذاری شما در کشور مورد نیاز است.

اگر وضعیت خود را به عنوان یک کارآفرین در آلمان حفظ کنید، پس از سه سال مجوز اقامت نامحدود خواهید گرفت، به این معنی که شما می توانید هر زمان که بخواهید وارد و خارج شوید.

اجازه اقامت در آلمان

وقتی یک ویزا برای مهاجرت دریافت می کنید، مجوز اقامت نیز دریافت خواهید کرد. اجازه اقامت می تواند موقت و دائمی باشد.اقامت موقت اجازه می دهد که اتباع خارجی برای مدت مشخصی در آلمان بمانند و سپس به کشورهای خود بازگردند.اقامت دائم به این معنی است که مهاجر خارجی می تواند تا زمانی که می خواهد در آلمان بماند و هر زمانی که بخواهد می تواند به کشور بازگردد. با این حال، اجازه اقامت دائم به این معنی نیست که شما یک شهروند آلمانی هستید. این یک روند دیگر است به طور کامل. به طور کلی، آلمان دارای دو مجوز اقامت موقت و دائمی است.

اجازه اقامت استاندارد

این نوع مجوز اقامت برای همه اهداف مهاجرت ذکر شده در بالا و همچنین برای دیگران مانند دوره های آموزشی برای آلمانی های سابق که مایل به بازگشت به آلمان هستند و کسانی که به دلایل سیاسی و بشردوستانه به آلمان می روند استفاده می شود. اجازه اقامت استاندارد برای برخی از زمان ها معتبر است و می تواند تمدید شود.

کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی اتحادیه اروپا به کارگران ملی خارجی (که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند) که دارای مدارک بالا هستند و می خواهند در آلمان کار کنند و این مهارت ها را اعمال کنند، داده می شود. مدارک بالا به این معنی است که فرد دارای مدرک کارشناسی یا فارغ التحصیل در هر رشته خاص است. برای واجد شرایط بودن کارت آبی اتحادیه اروپا، شما باید قبلا در آلمان کار کنید و حداقل حقوق سالانه باید 50،800 یورو باشد.

کارت آبی اتحادیه اروپا،اجازهااقامت چهار سال در آلمان را میدهدبرای واجد شرایط برای سکونت دائمی، فرد باید مهارت کافی در آلمان را داشته باشد، نیازهای مالی خاصی را برآورده کند، و همچنین باید بیش از 33 ماه در محل کار خود در آلمان کار کرده باشد که نیاز به مهارت های به دست آمده از بالاترین مدارک تحصیلی دارد.

اجازه اقامت یا اجازه اقامت دائمی

این به کسانی که مجوز اقامت استاندارد یا یک کارت آبی اتحادیه اروپا برای حداقل 5 سال داشته اند و به شرایط خاص زبان نیاز دارند، داده می شود.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

موفق باشید.

منبع : ویزاتک





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: